Библиографический источник

Pop Art and the Origins of Post-Modernism

Sylvia Harrison

Заглавие:

Pop Art and the Origins of Post-Modernism

Автор:
Место издания:

Cambridge

Издатель:

Cambridge University Press

Дата издания:
Объём:

280 p.

Серия:

Contemporary artists and their critics

ISBN:

0521791154

Сведения о содержании:

Pt. 1 : Theoretical Framework: 1. Post-Modernist Assumptions ; Pt. 2 : «Social» Critics: 2. Lawrence Alloway: Pop Art and the «Pop Art-Fine Art Continuum» ; 3. Harold Rosenberg: Pop Art and the «De-definition» of Both Art and «Self» ; 4. Leo Steinberg: Pop, «Post-Modernist» Painting, and the Flatbed Picture Plane ; Pt. 3 : «Philosophical» Critics : 5. Barbara Rose: Pop, Pragmatism, and «Prophetic Pragmatism» ; 6. Max Kozloff: A Phenomenological Solution to «Warholism» and Its Disenfranchisement of the Critic's Interpretive and Evaluative Roles ; Pt. 4 : «Cultural» Critics: 7. Susan Sontag: Pop, the Aesthetics of Silence, and the New Sensibility

Язык текста:

Английский

Дата публикации:
Дата публикации: