Библиографический источник

Game design

theory and practice / R. Rouse

Заглавие:

Game design

Автор:
Место издания:

Plano

Издатель:

Wordware Publishing

Дата издания:
Объём:

698 p.

Серия:

Wordware game developer's library

ISBN:

9781556229121

Сведения о содержании:

What palyers want --Interview: Sid Meier --Brainstorming a game idea; gameplay, technology, and story --Game analysis; centipede --Focus --Interview: Ed Logg --The elements of gameplay --Game analysis: Tetris -Artificial intelligence --Intetview: Steve Meretsky --Storytelling --Game analysis: Loom --Multi-player --Interview: Chris Crawford --Getting the gameplay working --Game analysis: The Fallen Lords -Game development documentation --Interview: Jordan Mechner --The design document -Game analysis: The Sims -Designing design tools --Interview: Will Wright --Level design --Game analysis: Grand Theft Auto III --Playtesting --Interview: DougChurch --Sample design document: Atomic Sam --Sample design document: The Suffering

Язык текста:

Английский

Дата публикации:
Дата публикации: