- Заглавие:
Game design
- Автор:
Rouse Richard
- Место издания:
Plano
- Издатель:
Wordware Publishing
- Дата издания:
2004
- Объём:
698 p.
- Серия:
Wordware game developer's library
- ISBN:
9781556229121
- Сведения о содержании:
What palyers want --Interview: Sid Meier --Brainstorming a game idea; gameplay, technology, and story --Game analysis; centipede --Focus --Interview: Ed Logg --The elements of gameplay --Game analysis: Tetris -Artificial intelligence --Intetview: Steve Meretsky --Storytelling --Game analysis: Loom --Multi-player --Interview: Chris Crawford --Getting the gameplay working --Game analysis: The Fallen Lords -Game development documentation --Interview: Jordan Mechner --The design document -Game analysis: The Sims -Designing design tools --Interview: Will Wright --Level design --Game analysis: Grand Theft Auto III --Playtesting --Interview: DougChurch --Sample design document: Atomic Sam --Sample design document: The Suffering
- Язык текста:
Английский
Библиографический источник
Game design
theory and practice / R. Rouse